Facebooki turundus

Facebook on maailma suurim ja populaarseim sotsiaalmeedia võrgustik. Ettevõtetele ja brändidele pakub Facebook palju erinevaid turundusvõimalusi tasuta brändilehekülgedest kuni tasulise reklaamini. Loome ja haldame Facebooki brändilehekülgi, loome sisu ja kasvatame järgijaskonda ning viime läbi turunduskampaaniaid.

Mis on Facebook?

Facebook on populaarne sotsiaalmeedia- ja suhtlusvõrgustik, mis võimaldab püsida ühenduses oma perekonna ja sõpradega ning postitada ja jagada omavahel erinevat sisu nagu uudised, kommentaarid, veebilingid, pildid, videod. Sisule on omakorda võimalik reageerida, näiteks märkida see meeldivaks, lisada emotikoone, kommenteerida või seda edasi jagada. Oma üle miljardi kasutajaga on Facebook maailma suurim sotsiaalmeediavõrgustik. 

Millised on Facebookis turundamise võimalused?

Suure kasutajate arvu ja populaarsuse tõttu on Facebooki kasutama hakanud ka paljud ettevõtted ja brändid, kelle jaoks on loodud eraldi tasuta ja tasulised teenused. Ärikasutajatest ja nendele pakutavatest teenustest on tänaseks saanud üks Facebooki peamisi tuluallikaid. Järgnevalt tutvustame lühidalt Facebooki kasutamise võimalusi ettevõtetele.

Brändileheküljed. Ettevõtete ja brändide jaoks on Facebookis spetsiaalse funktsionaalsusega brändileheküljed, mis sisuliselt kujutavad endast ettevõtte profiili ettevõtte poolt hallatava ja kontrollitava infoga. 2017. aasta alguses oli Facebookis üle 30 miljoni brändilehekülje. Brändi lehekülje loomine on tasuta. Põhifunktsionaalsus on sarnane tavakasutajate profiilidega – võimalus postitada sisu ja sisule reageerida, suhelda oma järgijaskonnaga jmt. Sellele lisanduvad täiendavad funktsioonid, mis ettevõtte/brändi tegevusalast olenevalt võivad veidi varieeruda.

Kogukonnad. Brändilehekülgedel on võimalik luua spetsiaalseid foorumilaadseid brändi- või teemakeskseid kasutajate kogukondi, mille liikmed saavad omavahel ja/või brändiga hõlpsamini suhelda, postitades ja jagades omavahel sisu ning vastates üksteise küsimustele ja kommentaaridele. 

Tasuline reklaam. Facebooki pakub üsna palju erinevaid tasulise reklaami lahendusi. Valida saab mitme erineva formaadi (näiteks video, bänner, tekstisõnum, karusellreklaam) ja eesmärgi vahel (kuvamised, klikid, veebiliiklus). Reklaami saab tellida enda poolt loodud sisule, oma brändileheküljele, e-poele, internetileheküljele või muule veebisisule, äpile jne. Reklaami on võimalik osta nii kliki- kui ka kuvamiste arvu põhiselt. Facebooki reklaami üheks suurimaks eeliseks on sihtgrupi valimise suur paindlikkus ja täpsus.

E-kaubandus. Facebook võimaldab brändilehekülgedel luua oma toodete müümiseks e-poode või pakkuda müüdavaid teenuseid. Vastav funktsionaalsus on tasuta.

Messengeri suhtlusliides. Messenger on Facebooki spetsiaalne rakendus otsesõnumite saatmiseks ja vastuvõtmiseks. Brändide ja ettevõtete jaoks tähendab see head ja mugavat võimalust oma klientidega suhtlemiseks ja klienditeeninduse parandamiseks. Lisaks võimaldab Messenger luua automaatvastuseid ja suhtlusroboteid veelgi kiiremaks ja lihtsamaks suhtluseks.    

Millised on Facebooki kasutamise eelised ettevõtetele?

Facebookis turundamise võimalused ja eelised ettevõtetele ja brändidele:

  • Võimalus olla kohal ja nähtav seal, kus sinu kliendid aega veedavad.
  • Lihtne viis suurendada ettevõtte/brändi tuntust, nähtavust ja leitavust veebis.
  • Võimalus brändi iseloomu ja isikupära presenteerimiseks.
  • Võimalus leida uusi potentsiaalseid kliente ja luua uusi ärisuhteid.
  • Sotsiaalne kuulamine ehk võimalus jälgida ja osaleda brändi puudutavates vestlustes.
  • Võimalus kasvatada, aktiveerida ja kaasata oma auditooriumit.
  • Aktiivne ja järjepidev sisu postitamine aitab püsida pildis (ja meeles), suurendades ühtlasi võimalust, et tarbija peab brändi meeles ja on tarbija jaoks ostu planeerimisel üks esimesi valikuid.
  • Tasuta orgaaniline reklaam. Täiendav tasuta võimalus tutvustada ettevõtte tooteid ja teenuseid ning teostada müüki. 
  • Võimalus teostada täpselt sihitud tasulist reklaami kindlale kitsale auditooriumile, sh retargeting reklaam veebilehekülje külastajatele.
  • Täiendav võimendus ettevõtte poolt loodud muule sisule (blogi postitused, artiklid, õpetused, e-raamatud jmt).
  • Võimalus suunata täiendavat veebiliiklust oma koduleheküljele või maandumislehele.
  • Facebook kui hea ja kiire klienditeeninduskanal.

Kuidas Facebookis turundada?

Mõned üldisemad näpunäited ja nõuanded Facebookis turundamiseks:

  • Loo ettevõttele brändikonto. Konto nime valimisel lähtu ettevõtte/brändi nimest ja teistes sotsiaalmeedia kanalites kasutatavatest nimedest, kasutades võimalusel kõikides kanalites ühte ja sama nime.
  • Kasuta ja täida maksimaalselt ära kõik pakutavad infoväljad, kindlasti lisa link oma koduleheküljele ja teistele sotsiaalmeedia kanalitele.
  • Seadista call-to-action nupud.
  • Suhtu oma brändilehekülge kui ettevõtte blogisse, postitades sisu, mis on informatiivne, kasulik või meelelahutuslik. Postita uut sisu regulaarselt ja järjepidevalt. 
  • Ole aktiivne ja suhtlusaldis, vasta kommentaaridele ja privaatsõnumitele, kommenteeri ja laigi teiste kasutajate postitusi.
  • Taaskasuta oma sisu jagades oma postitusi edasi teistes sotsiaalmeedia kanalites.
  • Loo oma auditooriumi paremaks kaasamiseks tarbijamänge ja võistlusi.
  • Kutsu järgijaid üles postitama brändiga seotud sisu ning jaga parimaid postitusi edasi oma leheküljel.
  • Kasuta tasulist reklaami kampaaniateks või ettevõtte nähtavuse tõstmiseks. 
  • Seadista oma koduleheküljel Facebook Pixel, mis võimaldab teostada Facebooki sisest retargeting reklaami spetsiaalselt kodulehekülje või e-poe külastajatele.
  • Loo oma e-poele Facebooki esindus või too välja ettevõtte poolt pakutavad teenused. 
  • Kasuta ära Facebook Messengeri võimalusi täiendava kiire ja mugava suhtluskanalina.

Facebookiga on võimalik lähemalt tutvuda või liituda veebiaadressil facebook.com. Kui juba Facebookis oled, viska pilk peale ka meie enda brändileheküljele facebook.com/rappmarketing

Oleme abiks Facebookis turundamisel 

  • Loome ja haldame Facebooki brändikontosid.
  • Loome sisustrateegia ja meediplaani.
  • Loome ja haldame sisu.
  • Kasvatame ja haldame järgijaskonda (sh auditooriumi haldus, küsimustele ja kommentaaridele vastamine jne.).
  • Korraldame tarbijamänge, viime läbi ja haldame turundus- ja reklaamikampaaniaid.
  • Facebooki e-kommerts lahenduste ülesseadmine ja haldus.
Facebook
Jaga seda lehekülge

Kõik turundusteenused ühest kohast

Väikeettevõtetele pakume eraldi turunduse juhtimise täisteenust fikseeritud kuutasu eest. Võta meiega ühendust ja leiame koos Teile sobiva lahenduse.

Võta ühendust

Kasutades seda kontaktvormi nõustute oma andmete edastamise, salvestamise ja töötlemisega käesoleva veebilehekülje poolt.

VÕTAME VASTU UUSI PROJEKTE, KÜSI PAKKUMIST!

Kui sul on küsimusi meie poolt pakutavate teenuste kohta või soovid saada hinnapakkumist, saad seda kiiresti ja mugavalt teha täites kõrvaloleva ankeedi või võttes ühendust allolevatel kontanktandmetel.

E-post: info@rapp.ee
Messenger: m.me/rappmarketing

RÄPP OÜ (reg. nr. 14269929)
Arveldusarve: Swedbank EE522200221066987218