Instagrami turundus

Instagram on populaarne sotsiaalmeediavõrgustik, mis sobib hästi auditooriumi kaasamiseks, sotsiaalmeedia kampaaniate läbiviimiseks ning brändi tuntuse tõstmiseks. Loome ja haldame ettevõtete ning brändide Instagrami kontosid, koostame sisustrateegia ja meediaplaani, loome sisu ning kasvatame järgijaskonda.  

Mis on Instagram?

Instagram on populaarne sotsiaalmeediavõrgustik visuaalse meedia (fotod ja videod, ajutised videolood) jagamiseks nutiseadme vahendusel. Oma lihtsuse ja meelelahutusliku sisu tõttu on Instagram saanud kiiresti üheks populaarsemaks ja enimkasutatavaks sotsiaalmeedia võrgustikuks, omades üle 500 miljoni aktiivse igapäevase kasutaja (2017).

Kellele Instagram mõeldud on?

Instagram on kõigile, kellele taoline kontseptsioon huvi pakub vanusest või geograafilisest asukohast sõltumata. Instagrami on võimalik kasutada nii tavakasutaja kui ettevõtte/organisatsiooni või brändina. Tavakasutajatest on see populaarsem nooremate vanusegruppide (18-29 ja 30-49) seas, kuid on viimasel ajal kiiresti populaarsust võitmas ka vanemate generatsioonide seas. Ettevõtete ja brändide jaoks on spetsiaalsed brändikontod, mis pakuvad mitmeid lisavõimalusi nagu analüütika ja kasutajate uudisvoogudes kuvatava tasulise reklaami tellimise võimalus.

Kuidas Instagram töötab?

Oma olemuselt on Instagram hübriid mikroblogist ja sotsiaalmeediavõrgustikust, mille eesmärgiks on jagada ja jälgida teiste poolt jagatud sisu. Igal Instagrami kasutajal on oma isiklik profiililehekülg ja uudisvoog. Kasutajate poolt postitatud sisu ilmub kasutaja profiilileheküljele ning järgijate uudisvoogudesse. Nagu teisteski sotsiaalmeediavõrgustikes on postitatud sisu võimalik laikida, kommenteerida, jagada edasi rakenduse sisese otsesõnumiga või salvestada isiklikku privaatsetesse kollektsioonidesse hilisemaks lihtsaks ja kiireks ligipääsuks. Instagrami eripäraks on keskendumine just visuaalsele sisule.

Millised on Instagrami kasutamise eelised ettevõtetele?

Miks üldse Instagramis turundamisega vaeva näha? Instagramis turundamine pakub ettevõtetele/brändidele mitmeid võimalusi ja eeliseid, mida muude vahendite ja meetoditega on sageli kulukam ja keerulisem saavutada. 

  • Brändi tuntuse tõstmine. Instagramis aktiivne turundamine on lihtne viis suurendada ettevõtte/brändi tuntust, nähtavust ja leitavust veebis. Eriti hästi sobib see brändidele, kelle sihtrühmaks on teismelised ja noored vanuses 18-35.
  • Brändi presenteerimine. Oma visuaalse iseloomu poolest pakub Instagram hea võimaluse brändi iseloomu ja isikupära presenteerimiseks.
  • Uued kliendid. Võimalus leida uusi potentsiaalseid kliente ja luua uusi ärisuhteid.
  • Sotsiaalne kuulamine. Võimalus jälgida ja osaleda brändi puudutavates vestlustes.
  • Auditooriumi kaasamine ja aktiveerimine. Võimalus kasvatada, aktiveerida ja kaasata oma auditooriumit kasuliku ja meelelahutusliku sisu abil.
  • Pildis (ja meeles) püsimine. Aktiivne ja järjepidev sisu postitamine Instagramis aitab püsida pildis (ja meeles), suurendades ühtlasi võimalust, et tarbija peab brändi meeles ja on tarbija jaoks ostu planeerimisel üks esimesi valikuid.
  • Tasuta orgaaniline reklaam. Instagram kui täiendav võimalus tutvustada ettevõtte tooteid ja teenuseid ning teostada müüki. Siiski tuleks sotsiaalmeedias liigse müügiga ettevaatlik olla postitades müügipakkumisi veheldumisi muu sisuga.
  • Tasuline reklaam. Täiendav võimalus teostada sihitud tasulist reklaami kindlale kitsale auditooriumile.
  • Sisuturundus. Instagram pakub lisa võimendust ettevõtte poolt loodud muule sisule (blogi postitused, artiklid, õpetused, e-raamatud jmt).
  • Veebiliiklus. Võimalus suunata täiendavat veebiliiklust oma koduleheküljele või maandumislehele.

Kuidas Instagramis turundada?

Järgnevalt mõned üldisemad soovitused ja näpunäited Instagramis turundamiseks:

  • Ole olemas. Loo ettevõtte jaoks avalik brändikonto. Kasuta ja täida maksimaalselt ära kõik pakutavad infoväljad. Kindlasti lisa link ka oma koduleheküljele või maandumislehele, sest see on üks väheseid kohti, kus Instagramis üldse võimalik kasutada aktiivseid hüperlinke.
  • Ole lihtsasti äratuntav ja leitav. Konto nime valimisel lähtu ettevõtte/brändi nimest ja teistes sotsiaalmeedia kanalites kasutatavatest nimedest. Võimalusel kasuta kõikjal ühte ja sama nime ja sarnast visuaali.
  • Ole strateegiline. Pane enda jaoks paikka eesmärk (eesmärgid), mida Instagrami kasutamisega saavutada soovid ning loo eesmärki toetav sisustrateegia.
  • Ole atraktiivne. Instagramis turundamise aluseks on atraktiivse visuaalse sisu (fotod ja videod) loomine. Soovitatav on kohe alguses valida üks kindel visuaal/filter ja kasutada seda läbivalt kõikide piltide juures. Vähemalt sama oluline kui atraktiivne visuaal on selle juurde käiv sisukirjeldus. Lisa postituse juurde endapoolne lühike kommentaar või üleskutse.
  • Ole aktiivne. Tee uusi postitusi regulaarselt ja järjepidevalt.
  • Ole nähtav. Kasuta postituste juures asjakohaseid märksõnu (hashtage). Ühele postitusele on võimalik lisada korraga kuni 30 märksõna. Loo ja võta kasutusele brändispetsiifiline märksõna. Võimalusel lisa postitustele asukoht, mis suurendab postituse nähtavust ja leitavust.
  • Ole sotsiaalne. Kommenteeri ja laigi teiste kasutajate postitusi, vasta teiste kommentaaridele ja privaatsõnumitele.
  • Ole kaasav. Kutsu järgijaid üles postitama brändiga seotud sisu ning jaga parimaid postitusi edasi oma leheküljel. Loo tarbijamänge ja võistlusi.

See on lühidalt kokkuvõte kõige olulisemast, mida vajad, et Instagramis turundamisega iseseisvalt algust teha. Instagramiga saad lähemalt tutvust teha või liituda veebiaadressil instagram.com või laadides alla vastava mobiilirakenduse. Täiendava nõu või abi saamiseks võid alati ka meie poole pöörduda. Leiad meid Instagramis instagram.com/rappmarketing või @rappmarketing (lühiviide rakenduse siseseks kasutamiseks).

Oleme abiks Instagramis turundamisel

  • Loome ja haldame ettevõtete ning brändide Instagrami kontosid (sh auditooriumi haldus, sõnumitele ja kommentaaridele vastamine jne.).
  • Koostame sisustrateegia ja meediaplaani.
  • Loome atraktiivset ja kasulikku sisu.
  • Kasvatame ja haldame järgijaskonda.
  • Viime läbi turundus- ja reklaamikampaaniaid (sh orgaanilised kampaaniad).
Instagram
Jaga seda lehekülge

Kõik turundusteenused ühest kohast

Väikeettevõtetele pakume eraldi turunduse juhtimise täisteenust fikseeritud kuutasu eest. Võta meiega ühendust ja leiame koos Teile sobiva lahenduse.

Võta ühendust

Kasutades seda kontaktvormi nõustute oma andmete edastamise, salvestamise ja töötlemisega käesoleva veebilehekülje poolt.

VÕTAME VASTU UUSI PROJEKTE, KÜSI PAKKUMIST!

Kui sul on küsimusi meie poolt pakutavate teenuste kohta või soovid saada hinnapakkumist, saad seda kiiresti ja mugavalt teha täites kõrvaloleva ankeedi või võttes ühendust allolevatel kontanktandmetel.

E-post: info@rapp.ee
Messenger: m.me/rappmarketing

RÄPP OÜ (reg. nr. 14269929)
Arveldusarve: Swedbank EE522200221066987218